Υποχρεωτική διαβίβαση Δελτίων Αποστολής από 1η Απριλίου.

Υποχρεωτική διαβίβαση Δελτίων Αποστολής από 1η Απριλίου.

Η έναρξη των Ψηφιακών Δελτίων Αποστολής πλησιάζει με ημερομηνία έναρξης ελέγχων την 1η Απριλίου 2025. Οι νέες τροποποιήσεις με την απόφαση Α.1046/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ, φέρνουν σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία του ψηφιακού δελτίου αποστολής, απλοποιώντας διαδικασίες και προσαρμόζοντας τους κανόνες για τις επιχειρήσεις.

Τι αλλάζει;

  1. Αντικατάσταση όρων: Ο όρος «αγαθά» αντικαθίσταται με «αποθέματα», κάτι που σημαίνει ότι το ψηφιακό δελτίο αποστολής αφορά, πλέον, αποκλειστικά τα αποθέματα μιας επιχείρησης και όχι οποιαδήποτε εμπορεύματα (όπως πάγια στοιχεία).
  2. Ποιες επιχειρήσεις υποχρεούνται στην έκδοση ψηφιακού δελτίου αποστολής: Από 1η Απριλίου 2025, εκτός από όσες έχουν τζίρο άνω των 200.000 ευρώ, η υποχρέωση αφορά και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους κλάδους και έχουν τον Κ.Α.Δ:
      1. 46.46 Χονδρικό εμπόριο φαρμακευτικών προϊόντων,
      2. 46.71 Χονδρικό εμπόριο καυσίμων,
      3. 46.73 Χονδρικό εμπόριο ξυλείας και οικοδομικών υλικών.
  3. Ποιες μεταφορές εξαιρούνται: Δεν απαιτείται έκδοση ψηφιακού δελτίου αποστολής για περιπτώσεις όπως:
      1. Μεταφορά επαγγελματικής εγκατάστασης,
      2. Διακίνηση παγίων (που δεν προορίζονται για πώληση),
      3. Μεταφορές αποθεμάτων μεταξύ εγκαταστάσεων σε απόσταση έως 10 χλμ. ,
      4. Διανομή πανεπιστημιακών συγγραμμάτων, εφημερίδων και περιοδικών,
      5. Οι συναλλαγές λιανικής εφόσον συνοδεύονται από παραστατικό αξίας.
  4. Νέα προθεσμία διαβίβασης δεδομένων: Οι αποκλίσεις (πλεονάσματα/ελλείμματα) στα αποθέματα πρέπει να δηλώνονται στο myDATA μέσα σε 5 ημέρες από την παραλαβή.
  5. Δυνατότητα ακύρωσης παραστατικών πριν τη διακίνηση: Επιχειρήσεις θα μπορούν να ακυρώνουν παραστατικά πριν ξεκινήσει η μεταφορά των αποθεμάτων.

Τι ισχύει;

Η διαδικασία ένταξης των επιχειρήσεων, χωρίζεται σε δύο φάσεις:

  • Α' φάση: Ψηφιακή έκδοση και διαβίβαση παραστατικών διακίνησης.
  • Β' φάση: Ψηφιακή παρακολούθηση διακίνησης, μεταφόρτωσης και παράδοσης αγαθών.

Η εφαρμογή γίνεται σε δύο περιόδους:

  1. Πρώτη περίοδος: Επιχειρήσεις με τζίρο άνω των 200.000€ ή δραστηριότητα σε συγκεκριμένους τομείς (καύσιμα, φάρμακα, οικοδομικά υλικά, ελαιόλαδο). Προαιρετική διαβίβαση έως 31 Μαρτίου 2025, υποχρεωτική από 1η Απριλίου 2025.
  2. Δεύτερη περίοδος: Όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις που εκδίδουν παραστατικά διακίνησης.
    Προαιρετική διαβίβαση έως 30 Σεπτεμβρίου 2025, υποχρεωτική από 1η Οκτωβρίου 2025.

Για τη Β' φάση, η υποχρεωτική διαβίβαση ξεκινά από 1η Οκτωβρίου 2025 για τη δεύτερη περίοδο.

Πώς μπορεί να σε βοηθήσει το Emblem.

Με το Emblem, την καινοτόμα πλατφόρμα ηλεκτρονικής τιμολόγησης, μπορείς να αυτοματοποιήσεις τη διαδικασία, να διασφαλίσεις τη συμμόρφωση με τις νέες απαιτήσεις και να μειώσεις τον διοικητικό φόρτο της επιχείρησής σου. Στόχος μας είναι να παρέχουμε άριστη εξυπηρέτηση στους πελάτες μας, προσφέροντας προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας.